Penedès 10

Daniel Garcia Peris_
Daniel Garcia Peris

Black Friday, Cyber Monday, Giving Tuesday… Són conceptes que aquesta darrera setmana han sonat amb molta força. La pressió comercial i mediàtica ha estat demolidora. L’impacte el pot mesurar ràpidament cadascú analitzant un dels canals de comunicació d’entrada més directa que tenim com és el correu electrònic, sobretot en allò que fa relació a l’augment i la intensitat de la campanya. En el meu cas, començant pel Black Friday, l’any 2012 i 2013 només vaig rebre un parell de missatges relacionats i eren de serveis amb seu a l’estranger i comercialització per internet. L’any passat la cosa va començar a canviar amb una quinzena d’e-mails, dels quals una tercera part ja eren d’empreses del país. Tot ha canviat enguany on els correus superaven la trentena amb informació comercial de tots els àmbits, tant per venda a botiga com a internet; la gran majoria, locals. Un augment de la publicitat rebuda en més del doble que ha tingut paral·lelisme amb el Cyber Monday. De fet aquí, a diferència dels Estats Units, on van néixer aquestes accions i que es dedicaven exclusivament el divendres i el dilluns, s’ha ampliat amb alegria la festa dels descomptes a tot el cap de setmana. Per intentar netejar aquest consumisme desbordat es va crear el Giving Tuesday, el qual també hem començat a adoptar, amb la promoció del voluntarisme i les donacions a càrrec d’ONGs i institucions. Els missatges han estat molt menors però també veig que s’han incrementat respecte a anys anteriors.

Tot i així, el consumisme desenfrenat ha tingut una nova cita una setmana després amb el Shopping Night Barcelona. Comerços oberts fins a la matinada amb més ofertes i descomptes, però també activitats lúdiques diverses per atraure els compradors. Queda clar que, per una banda, les rebaixes ja no seran mai més com abans davant aquesta “liberalització” de facto del seu període tradicional. Però, per l’altre costat, ja no es veu l’oferta i el descompte com un menyspreu al producte. Tot al contrari. El millor exemple a casa nostra és Girona 10, la campanya de finals de gener que omple en temporada baixa l’oferta hotelera i de restauració de la ciutat combinat amb espectacles de tot tipus al preu únic de 10 euros. Ja és hora que al Penedès ens inserim en la nova estratègia comercial per omplir en un cap de setmana els nostres atractius d’enoturisme i tot el sector turístic relacionat. S’ha d’organitzar un Penedès 10, coordinat per les associacions del territori que, a banda de impulsar econòmicament, sigui un referent mediàtic.

Daniel García Peris
www.danielgarciaperis.cat

Envia el teu comentari.

Siusplau, escriu el teu nom

És necessari escriure el teu correu electrònic

Please enter a valid email address

An email address is required

Siusplau, escriu el teu missatge

Xarxa Penedès © 2017 Tots els drets reservats

Designed by WPSHOWER

Powered by WordPress